SATURDAY IN MIA

En veckas semester gick fortare än vad jag önskat att det skulle ha gjort. Vi, de vill säga jag, tyska Paola och argentinska Claudia, hade det jättekul. Vi han med mycket och njöt av varje sekund. Mitt dåliga minne ställer dock till problem nu när jag ska försöka återberätta alltsammans. Men jag ska göra mitt bästa.
I lördags började alltså resan redan tidigt på morgonen. Ett två och en halv timmars flygresa och en kort taxitur senare befann vi oss i de loft vi gratis fått låna under en veckas tid. Couchsurfing kallas det när man bor på någon annans soffa. Att våran värd befann sig i Kanade betydde att vi fick hennes lägenhet för oss själva. Eller vi fick dela den med en katt vid namn Frodo och en utsikt över hela miami beach. Den enda nackdelen med bostaden var att den låg i downtown miami vilket betydde att vi var tvungna att ta bussen fram och tillbaka två gånger om dagen till south beach. Så det gällde att ha massa singlar lösa att betala för sig med.
Efter att vi checkat in tog vi oss till playan och stannade där hela dagen. Vi åt sallad från ett franskt café och solade och badade lite till. Det var galet varmt vilket även fick en badkruka som mig att stanna i vattnet i timmar. Röda som kräftor, eller kanske talar jag bara för egen del, tog vi bussen hem till vår lya. Claudia och jag spenderade litet for mycket tid framför datorn och facebook, vilket skulle komma att driva Paola galen senare under veckan, innan vi duchade, drack någon öl och friade att vi hade semester. Tog bussen in till Lincoln Road på south beach och åt galet mycket frozen yogurt innan vi somnade trötta i våra sängar.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag blir så avundsjuk! Det ser så härligt ut på alla bilder.. Själv får jag nöja mig med Sundbyholms långa sandstränder;)

2010-06-29 @ 12:56:32
Postat av: Lina.K

hej hej!

jag hoppas att kunna åka som au pair till usa redan i höst. Din blogg gör mig mer taggad. Jag har bara en fråga som jag hoppas att du vill ta dig an; hur är det med den 13e månaden? bor man hos sin fam. i 12 månader o efter det får man klara sig själv, med allt vad et innebär ( mat + bostads kostnader ect)??

Hoppas du förstår min fråga :D

tack på förhand

Lina

2010-06-30 @ 19:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0