ANOTHER WKND DOWN, FOUR MORE TO GO

I fredags var vi på Marquee igen, där det som vanligt var fyllt av européer. Vanligtvis brukar det var galet kul och bra musik. I fredags spelades det mest gamla radio plågor och europeisk disko eller något i den stilen. Det tillsammans med trötta ben gjorde att vi tog en tidig taxi hem. Här har vi nu fått för vana att ta en taxi hem och penga ut allt mellan 50 och 100 dollar för det. Hemma i Sverige skulle jag aldrig komma på tanken, vilket mina föräldrar snällt påminde mig om häromdan.
På lördags morgonen gick vi på barnkalas där det serverades dunkin donuts kaffe och baglar och så höll en inhyrd lekledare igång aktiviteter för barnen medan vi andra stod och tittade på och småprata. Jag vet att ni i Sverige tycker att det verkar lite latmässigt och snobbigt, men så skulle jag absolut också göra om jag hade pengarna.
Sedan chillade jag och Tilda i Brooklyn. Närmare bestämt i vårt älskade Williamsburg dit vi inte skulle tacka nej till att flytta till. God Japansk mat och yoghurt glass slank det ned medan vi lyssnade på rappande gatumusikanter och fundrade över snarframtida tatueringar. Dagen efter blev det shopping på Lexington ave innan vi åt sushi och gick på den sämsta biofilmen på länge. Den var så pass kass att jag mitt i filmen började asgarva åt hela situation. Jag hade det att välja på eller att springa ut därifrån och spy. Om det nu make sense.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0