SUNDAY IN MIAMI

Vi vaknade upp alldeles for tidigt på söndagsmorgonen på grund av avsaknaden av gardiner i lägenheten. Tre timmars sömn togs dock igen på stranden där vi kunde vila upp oss bäst vi ville i solens hetta. En äldre kille som tidigare erbjudit oss att sova hos honom under vår vistelse i miami bjöd in oss på poolparty. Han sa att alla coola människor på south beach skulle komma dit. Trots det valde vi att avstå vilket jag är väldigt glad över i efterhand, mer om det senare. Istället solade och badade vi på standen enda in på tidiga kvällen. Tog dock ledigt från solen under de starkaste timmarna för lite shopping på lincoln road samt lunch på Samba Sushi. På kvällen efter att Paola kämpat med att rycka Claudia och mig iväg från datorn efter att spenderat några minuter förmycket framför facebook, begav vi oss iväg till Ocean Drive. Där delade jag och Claudia på den godaste skaldjurscocktailen jag någonsin ätit samt den största Mojito drinken jag någonsin druckit. Sedan stötte vi ihop med tre killar, två brasilianare samt en turk som kunde ryska. Tillsammans smög vi in bakvägen in på klubben Nikki beach där det spelade Swedish House Maffia. Senare på natten blev det även nattbad i havet innan vi fick ta bussen hem till vårat downtown miami vilket fick avsluta en galen och rolig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0