QUESTIONS AND ANSWERS 15

Lina.K: hej hej! Jag hoppas att kunna åka som au pair till usa redan i höst. Din blogg gör mig mer taggad. Jag har bara en fråga som jag hoppas att du vill ta dig an; hur är det med den 13e månaden? bor man hos sin fam. i 12 månader o efter det får man klara sig själv, med allt vad et innebär ( mat + bostads kostnader ect)?? Hoppas du förstår min fråga :D Tack på förhand

Du vekar ha förstått det hela alldeles rätt. Efter att man avslutat sin 12de månad och sitt au pair år har man fortfarande en månad på sig att stanna kvar i staterna. Fungerar som ett vanligt turistvisa då. Tanken är ju att man ska utnyttja det till att resa runt och se landet, och då givetvis klara sig på egen hand med alla kostnader. Sedan finns det visserligen vissa au pairer som kommer överens med sin värdfamilj om att få stanna några extra nätter i deras hus. Men det är inget som värdfamiljerna är skyldiga att ställa upp på.
Jag önskar dig lycka till och hoppas att du kommer iväg som au pair!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0