MONDAY IN MIAMI

Solen hade redan hunnit gå upp innan vi kom i säng vilket gjorde det svårt för oss att sova även denna natt. Men vem behöver sova när man kan ligga och vila upp sig på stranden. Fast på måndagsmorgonen begav vi oss inte till stranden utan istället satte vi oss på bussen till the Everglades. The Eveglades är ett stort stort naturreservatområde som sträcker sig över stora delar av Florida. Mest känt är det väll för sina alligatorfarmer och det var även anledningen till varför vi tog oss dit. Väl där åkte vi airboat, ni vet en sådan där som har propeller i aktern och som saknar broms. Vi njöt mest av av fläkten som svalkade i hettan och såg dessvärre inte allt för många alligatorer. Fast en eller två räckte garanterat för mig, reptilfobiker som jag är. Efter det blev det show där en gubbe plockade fram alla möjliga djur som fångats in från området. Skunkar, lemurer, alligatorer, grodor och fåglar. Paola som var vår resas största fotograf entusiast har massor av fina bilder skulle jag tro. Dock har jag inte hunnit byta dessa med henne så tillsdess för mina räcka.
Efter att ha blivit erbjuden att smaka alligatorhamburgare samt alligatorkorv var jag bara tvungen att skämta om det på Facebook. Dock verkade de flesta ta det seriöst så jag måste förtydliga att tanken aldrig slog mig att jag skulle bryta min vegetariska diet för något så osmakligt. Så utan något alligatorkött i magen blev vi avsläppta vid standen på south beach igen för några timmars slöande. Där mötte vi även upp en av de au pairer som Claudia träffade på au pairskolan för ett år sedan. Hon samt hennes kompis var också där och couch surfade precis som oss. Därför bjöd de in oss på ett födelsedagsevent som skulle äga rum bland alla couchsurfare samma kväll. När vi väl dök upp senare på kvällen visade det sig bara vara en slovakisk kvinna som fyllde 30 år och så många fler gäster en oss var det inte. Vi åt tårta och drack någon drink med dem i vilket fall. När de sedan tog sig in på klubben för att dansa fick vi underåriga hitta på annat. Därav mötte vi upp killen som jag tidigare nämnde ständigt bjöd in oss på fester. Hans fest visade sig dock vara ett fiasko så vi lämnade sekunden efter att vi anlänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0